Friday Foodspiration

6.2.15



Dnes som mala deň domácich prác. Upratovanie, žehlenie, vysávanie, dezinfekcia kúpeľne a tak podobne. Momentálne popíjam zaslúžený pohár červeného a chystám cesto na zajtrajšie raňajky - waffle. Ak aj vy oddychujete po náročnom týždni pri vínku, vydajte sa so mnou na malý virtuálny výlet za inšpiráciou.

1. Voči bábovkám mám nejaký predsudok. Maminka ich kedysi robievala, ale posledné roky sa u nás slovo bábovka skloňuje len v súvislosti s kultovým filmom Jak dostat tatínka do polepšovny (ktorý sa, narozdiel od sladkého dezertu ku káve, u nás servíruje pravidelne takmer každý mesiac :D). Zistila som ale, že nastala bábovková renesancia. VEGATONIC-i ju pripravili s mandľami, kokosovým mliekom a orechovým jogurtom.
2. Naopak kváskový chlieb sa v našej domácnosti vďaka mne prediera do popredia. Môj kvások - familiárne nazývaný Žaneta - má svoje čestné miesto v chladničke. Sem tam si ho sestra pomýli s horčicou, ale inak je úplne neškodný a čaká na svoju chvíľu. Najbližšie vyskúšam recept od Kublanky. Lebo nech si hovorí kto chce, čo chce, chlebík je svätý a chlebík je mňam!
3. Aby ste nepovedali, že som zaujatá, mám tu aj recept na konopné tyčinky od CULINY. Stačí kopa semienok, maku, vločiek, datle a med. Tak jednoduché!
4. Gaštany sú TOP! A gaštanový krém, teda polievka? Ešte neviem, lebo som neskúšala, ale vďaka Kitchen and The City už mám recept. Už mi na toto chuťové dobrodružstvo chýba len odvaha! 


5. Chcete vedieť tajomstvo? Desne tajné? Dnes som s Foodspiration podvádzala! Všetky blogy som totiž našla na jednom jedinom mieste - na webe k súťaži FOOD BLOG ROKU 2014. Zatiaľ čo susedovci za hranicami majú už v tomto hodnotení blogosféry niekoľkoročnú prax, u nás sa chystá ešte len prvý ročník. Ak neustále hľadáte inšpiráciu, na stránke sú blogy, ktoré starostlivo vybrala odborná porota. 


1 komentár

  1. No šup šup, nakoupit kaštany a honem do polévky! Je opravdu dokonalá, čestný pionýrský :D.... jen trošku opruz s loupáním kaštanů, ale ta chuť to vynahradí! Hezký večer, P.

    OdpovedaťOdstrániť

BACK TO TOP
Just Dare to Cook © - DESIGNED BY SMUK THINGS