DS - MonoSušienka

4.3.15

Prší, mňa bolia kríže, večer som šla spať s mokrými vlasmi, takže ma ráno na hlave čakala hrča lvl 3000, pol dňa som behala po úradoch (a všade platila...) a k tomu všetkému sa mi prerezala osmička a parádne ma z toho bolí ucho. Aj tak som sa, navzdory všetkému, postavila do kuchyne, zapla rúru a upiekla sušienku. Síce len jednu, ale zato poriadne prerastenú! ;)


Recept na monosušienku som mala v talóne už dávno, ale najprv mi chýbala kovová panvica, ktorú by som mohla strčiť do rúry a potom, keď sa jedna našla v tajných protiatómových zásobách mojich svokrovcov, nejak som na ňu zabudla. Dnes však prišla jej chvíľa! Je bezlepková, rýchla, kokosovo - čokoládová a s trochou šľahačky sa hádam zapáči aj vám. 

Skontrolujte, či máte:
125 g masla
100 g trstinového cukru
1 vanilkový cukor s pravou vanilkou od Dr. Oetkera
1 vajce
120 g ovsenej múky
50 g strúhaného kokosu
2/3 čl jedlej sódy
štipku soli
100 g čokolády

Samozrejme, sušienku môžete upiecť aj v kruhovej forme, ale z panvice to má väčší charakter. Takže si v panvici rozpusťte maslo a pridajte do neho cukor (trstinový aj vanilkový), poriadne premiešajte, počkajte, kým sa cukor začne topiť a potom odstavte. Nechajte asi 5 minút chladnúť na izbovú teplotu. Zatiaľ do misky navážte múky, kokos, sódu a soľ a nasekajte čokoládu na menšie kúsky. Keď je maslo s cukrom už len letné, zatrepte do neho vajce, potom pridajte suchú zmes a opatrne premiešajte v panvici na hladké cesto. Nakoniec vsypte čokoládové kúsky a vmieste ich do cesta. Prstami rovnomerne roztlačte cesto a dajte piecť do rúry predhriatej na 175 °C na 20 minút. Upečenú megalomanskú sušienku nechajte trochu vychladnúť, odkrojte si kus, polejte ho našľahanou 33% smotanou, alebo kokosovou smotanou a slastne chrochtajte ;)

A len aby ste vedeli, už teraz mám v hlave recept na ďalšiu, tentokrát ovocnú mega sušienu! ;)




3 komentáre

  1. Fantastická, chrumkavá a tá čokoláda, keď sa rozpustí na jazyku - tak to ma fakt dostalo.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Práve ho packám, uspel v konkurze na náš dnešný nedeľný dezert, neodolala som ;)

    OdpovedaťOdstrániť

BACK TO TOP
Just Dare to Cook © - DESIGNED BY SMUK THINGS