Matcha torta

20.1.16

Všimli ste si niekedy, že slovo "teológia" by mohlo v pomýlenom preklade znamenať aj náuku o čaji? Mňa to vlastne ani neprekvapuje. Keď si konečne sadnem, vyložím nohy a usrknem z horúceho čaju Earl Grey s trochou mlieka, transcendentno naberá reálnejšie obrysy a v mojom vnútri sa rozleje teplo a pokoj. Čaj je pre mňa rituál, má svoje pravidlá, sama som v ňom kňazom aj veriacim. 


Asi dvíhate obočie a pýtate sa, čo sa so mnou stalo. Väčšinou moje intro vyzerá úúúplne inak. Ale aj v mojom živote sú veci, ktoré beriem vážne a jednou z nich je aj čaj. Ďalšou je pečenie pre tento blog. Ako pravá žena som sa vydala cestou multitaskingu a po úspechu lahodnej Earl Grey bábovičke, som vytvorila čajovú tortu. A musím sa pochváliť, je priam božská!

Na tortu s priemerom 18cm budete potrebovať:

3 vajcia
50 ml plnotučného mlieka
30 g masla
100 g hladkej múky
1+1/2 čl matcha zeleného čaju

Začnite tým, že do misy preosejete múku skombinovanú s matcha a štipkou soli. Vajcia rozdeľte na bielky a žĺtky. Bielky spolu s cukrom vyšľahajte vo veľkej mise na tuhý sneh. Jemne do snehu vmiešajte žĺtky. Nasleduje suchá zmes múky a čaju. Cesto miešajte ručne a snažte sa byť jemní. Keď je hmota hladká a bez hrudiek, zohrejte mlieko s maslom. Len tak, aby sa maslo v mlieku úplne rozpustilo. Po troške lievajte mliečko a vmieste ho do cesta. Je čas vyliať tento nadýchaný zelený obláčik do formy. Ja som piekla tri piškóty v oddelených formách.  Ale pokojne môžete piecť jednu veľkú piškótu a neskôr ju rozkrojiť na toľko častí, koľko sa vám žiada. V oboch prípadoch však musí byť forma dobre vymastená maslom a na jej dne papier na pečenie. Teplotu rúry nastavte niekde medzi 170 a 180 °C (podľa typu rúry). Ak pečiete jeden korpus zo všetkého cesta, počkáte si 35 - 40 minút. Po 30tich minútach pre istotu pichnite do stredu piškóty špajdľu a podľa toho zistíte, koľko ešte bude potrebovať na dopečenie. Ak cesto rozdelíte, čas pečenia sa bude pohybovať medzi 25 - 30 minútami (prvú "špajdľovú kontrolu" spravte po 20tich minútach pečenia). Hotové piškóty by si mali 5 minút odpočinúť, potom ich vyberte z formy a prikryté utierkou nechajte úplne vychladnúť. 

Keďže s piškótami to pri tejto kráske nie je vôbec jednoduché, krém som vyčarila takmer blbuvzdorný. 150 g zmäknutého masla, 250 g mascarpone a dužinu jedného vanilkového lusku vyšľahajte na penu. Postupne pridajte 3 poriadne polievkové lyžice práškového cukru. Hladkým krémom naplňte piškóty.
A tá frajerská zelená poleva? V malom hrnčeku zmiešajte 60 ml 33% smotany na šľahanie s 1 lyžičkou matcha a poriadne spolu premiešajte. Zohrejte až tesne pod bod varu. Horúcou šľahačkou zalejte 100 g kvalitnej bielej čokolády nasekanej na približne rovnaké malé kúsky. Miešajte, kým teplo smotany nerozpustí aj poslednú hrudku čokolády. Dopredu upozorňujem, ak chcete dosiahnuť efekt stekancov, podobne ako je to na mojej torte, budete musieť počkať, kým čokoláda trošku nezhustne a potom ju pomaly po troche lievať do stredu, až kým na niektorých miestach nezačne pretekať. Naplnenú a poliatu tortu nechajte na chladnom mieste tuhnúť aspoň 2 hodiny.  

TIP: Piecť podobne zložitú tortu je niekedy dosť o nervy... Ak existuje jedna vec, ktorej by ste sa mali za každých okolností pri pečení vyvarovať, tak je to stres a nervy. Preto vám radím, spravte to tak ako ja (a asi gazilión ďalších cukrárov) - upečte si piškóty deň dopredu. 

Oooo a ak ešte neviete, na FB stránke Dare to Cook sa Vyberá a Vyhráva, tak bežte a zapojte sa! ;) 





Žiadne komentáre

Zverejnenie komentára

BACK TO TOP
Just Dare to Cook © - DESIGNED BY SMUK THINGS