Tvarohový koláč s egrešmi

25.6.14

Mala som dnes v pláne rozpísať sa tu o tom, že pravý cheesecake je podľa mňa len jeden jediný, a síce ten New York-ský a všetky jeho napodobeniny sú proste fake, ale rozhodla som sa, že nejdem zaťažovať vašu myseľ mojimi predsudkami a radšej sa tu vyznám z mojej nekonečnej, nehynúcej a niekedy až zdravie ohrozujúcej lásky k tvarohu a teda aj ku všetkému tvarohovému. Máme totiž s mamkou také pravidlo, že v chladničke musí vždy byť minimálne jeden tvaroh a v mrazničke jedno lístkové cesto, keby na nás prišla žravá a súrne si potrebovali spraviť aspoň tvarohový závin. Jednoducho tri nedele v mesiaci je u nás tvarohový dezert a vôbec sa za to nehanbím. Je v tom však háčik - aj to najlepšie jedlo vás časom omrzí a tak sa snažím hľadať a vymýšľať stále nové tvarohové koláče. Tak vznikol aj recept na môj prvý fake-ový klasický cheesecake a presne tak uzrel svetlo sveta aj tento cheesecake s egrešmi  a chrumkavou, vločkovou posýpkou. A to už, milí moji, nie je žiadny fake, lebo je v ňom kus môjho pekárskeho srdca a dávka mojej tučnej, maslom a chilli obalenej, kulinárskej duše. ;)


Skontrolujte, či vám v zásobách nechýba:
Na cesto: 300 g hladkej múky
150 g masla
40 g trstinového cukru
2 žĺtky

Na plnku: 250 g jemného plnotučného tvarohu
1/2 sáčku Zlatého Klasu
50 g trstinového cukru
2 vajcia
1 citrón
200 g egrešov

Na posýpku: 2 PL trstinového cukru
2 PL vločiek
20 g masla

Viem, že sa vám možno zdá tento zoznam príliš dlhý, ale žiaden strach, viete, že ja by som vás nezatiahla do ničoho nezvládnuteľného. ;) Tak si vezmite zásteru a vyrazme do boja! Z  múky, studeného masla nakrájaného na malé kocky a cukru prstami (alebo vidličkou) spravte drobenku. Pridajte dva žĺtky a spojte všetko do celistvého cesta. Vymastite maslom kruhovú formu s odnímateľným dnom a vysteľte dno aj strany papierom na pečenie. 3/4 cesta potom prstami roztlačte v rovnomernej vrstve až do polovice okrajov formy. Dajte túto mega sušienku piecť do rúry predhriatej na 170°C na 10 minút. Po dopečení ju vyberte z rúry, odložte niekam nabok a pridajte rúre 10°C na teplote. Vo veľkej mise mixéra zmiešajte tvaroh, Zlatý klas, cukor, 2 žĺtky, kôru z celého a šťavu z polky citróna. Všetko pekne spolu dohladka vyšľahajte. Z bielkov si spravte tuhý sneh a opatrne ho vmiešajte do tvarohového krému. Nakoniec pridajte umyté egreše a vylejte do predpečenej sušienkovej formy. Vrch zarovnajte a už chýba len korunka krásy - posýpka. Do 1/4 cesta, ktorá vám ostala pridajte cukor, vločky a maslo a prstami vytvorte malé hrudky. Posypte nimi vrch "cheesecake-u" a pečte 20 minút. Po 20tich minútach vyberte koláč z rúry, nechajte ho trochu vychladnúť, potom ho vyberte z formy a doprajte mu dve hodinky na chladnom mieste. A je to tu. Máte pred sebou moju koláčovú etudu na tému cheesecake. Pre niekoho možno fake, pre mňa jedinečný originál. ;)


Žiadne komentáre

Zverejnenie komentára

BACK TO TOP
Just Dare to Cook © - DESIGNED BY SMUK THINGS