Pálivé syrové waffle

13.8.14

Dnes mal byť krásny slnečný deň, tak som vymyslela tieto slané raňajkové waffle a naplánovala romantické raňajky na terase s voňavou kávou. Nakoniec sme si ich zjedli v obývačke pred telkou, s horúcim čajom a tragickým, usopleným počasím za oknom. Aspoň že tie raňajky boli lahodné...

Zo zásob povyťahujte:
130 g celozrnnej ražnej múky
1 PL trstinového cukru
1 čl soli
1/2 PL prášku do pečiva
1-2 pálivé papričky
70 g nastrúhaného tvrdého syra
1 vajce
130 ml mlieka
50 ml oleja

 V jednej mise skombinujte múky, cukor, soľ a prášok do pečiva, v inej vyšľahajte vajíčko s olejom a mliekom. Všetko spolu zmiešajte a vytvorte hustejšie hladké cesto. Nakoniec pridajte nadrobno nasekanú štipľavú papričku a nastrúhaný syr. Naštartujte wafflovač, pokropte kontaktné plochy trochou oleja a wafflujte. Tip: Waffla je hotová a správne prepečená, keď z wafflovača prestane stúpať para.
Tieto waffle sú ten typ jedla, ktoré si pripravíte a nestačíte sa čudovať, na koľko spôsobov si ich viete dať. Ja som môjmu chlapovi naservírovala raňajkovú klasiku s domácou paradajkou, paprikou a vajíčkom. Ale pokojne si môžete spraviť napríklad caprese wafflu s mozzarellou a paradajkami, alebo len tak natrieť trochou masla a posypať extra syrom, alebo siahnite po svojej obľúbenej nátierke. A keď sa tak nad tým zamyslím, tak ten horúci roztopený syr a príjemné pálenie papričky v kombinácii s nepodareným počasím vytvorili predsa len krásny začiatok dňa. :)

2 komentáre

  1. My sme tak ranajkovali tieto vajicka so zeleninou. http://foodependence.blogspot.sk/2014/08/vajicka-so-zeleninou.html
    Decentny sposob, ako do mojho chlapa dostat zeleninu ;-)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Opäť som bola pri zrode tejto kulinárskej lakoty. Vôňa waflí sa jemne prevaľovala z kuchyne do obývačky. Ja som mala variant s maslom a postrúhaným syrom. Doplnila som to čerstvou zeleninou a ešte jednou čili papričkou - keď páliť, tak poriadne! Na neskoré raňajky skvelý pokrm. V priebehu doobedia som dorazila ešte poslednú wafličku , ktorá nariekala na tanieri. Tú som zmlsla celkom samu, samučičkú... Vyskúšajte, stojí to za to :))

    OdpovedaťOdstrániť

BACK TO TOP
Just Dare to Cook © - DESIGNED BY SMUK THINGS