Dare to bake with Kitchenette

15.10.14

Nová kuchárka od Kitchenette Rok v kuchyni vyšla, dorazila do našich domácností a všetkých si nás získala. Ja viem, ja viem, jej manžel má profi foto štúdio, s dizajnom pomáhal talentovaný Martin Pecina, ale aj tak. Kniha je plná jednoduchých receptov na každodenné varenie. Overených, domácich, moderných. To, že tak krásne vyzerá je len veľké, príjemné plus! Ja mám najradšej malé osobné vsuvky, ktorými je kniha popretkávaná. Spôsob písania mi veľmi pripomína Kuchařku Dity P. . Ale k veci. Rozhodla som sa, že začnem kuchárske knihy, ktoré vlastním aj skutočne používať. Mám ich zatiaľ len pár, ale viem, že raz ich bude kopa a ja z nich chcem mať aj úžitok. A keďže som momentálne posadnutá týmto mojim čerstvým prírastkom, zalistovala som z nej a rebelsky som si vybrala zo sekcie JAR recept na čokoládovo-orechový chlebík. No a čo? Čokoláda, škorica a orechy... To na mňa priam kričí "Október!" a poviem, vám, tá vôňa mi v tomto hnusnom sychravom počasí dosť zdvihla náladu. 


Samozrejme, ako to v ozajstnej domácnosti býva, niektoré ingrediencie som v mojej komore nenašla a tak som ich proste nahradila. Na môj celozrnný orechovo-čokoládový chlebík podľa Kitchenette budete potrebovať:
200 g celozrnnej ražnej múky
50 g pomletých vlašských orechov
50 g pomletých slnečnicových semien
3 čl prášku do pečiva
4 PL trstinového cukru
1 čl mletej škorice
1/4 čl mletého zázvoru
štipku soli
100 g kvalitnej čokolády (70% a viac)
100 g nahrubo nasekaných mandlí 
250 ml mlieka
100 ml medu
100 ml oleja

V jednej mise zmiešajte všetky suché ingrediencie, v druhej mokré (v prípade medu lepkavé) a potom skombinujte všetko dokopy. Vypracujte hladké cesto. Samozrejme, že nevlastním ani len formu na srnčí chrbát, v ktorej sa podľa receptu koláč pečie. Tak som si vzala svoju úplne obyčajnú formu na chlebík (cca 22x12), vystlala ju papierom na pečenie (ak nemáte, stačí ak formu veľmi štedro vytriete maslom a posypete trochou múky) a cesto vyliala do nej. Teraz môže všetko pekne poputovať do rúry vyhriatej na 160-170 °C na 50-60 minút. Ak sa vám v polke pečenia zdá, že vrch chytá už príliš prepečenú farbu (rozumej páli sa), tak vyrobte feši alobalovú čiapočku a prikryte ňou chlebík, aby sa viac nepiekol zhora, ale zvnútra. Po asi hodinke vyberte hotový chlebík z rúry a nechajte ho vychladnúť. Vyberte z formy, nakrájajte a užívajte si voňavú atmosféru jesene.




2 komentáre

  1. Tento komentár bol odstránený autorom.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. chrum, chrum,chrum - degustácia sa začala. Nadýchaný chlebík, s orieškami a mandľami zmizol z tanierika raz-dva. Každý kúsok som odlamovala a nechala na jazyku rozplynúť, aby som precítila všetky chute. Šálka horúceho čaju ,rozhovor s kuchárkou Miškou Kuchárskou za našim barovým pultom v kuchyni a skvelý olovrant som mala za sebou. Hneď bol deň krásny . Kto si to môže ešte dovoliť?

    OdpovedaťOdstrániť

BACK TO TOP
Just Dare to Cook © - DESIGNED BY SMUK THINGS