Predjedlá bez lepu

17.12.14

Po včerajšej mäkkej a podľa mňa aj krásne zákuskoidnej deke som sa rozhodla rozbaliť to aj v slanej sfére! Klaudia pripravila hneď dva jednoduché recepty, ktoré som ja prezliekla do fancy predjedla. Servírovať sa teda budú: Kuracia rolka s rukolou a syrové kolieska s tvarohovou nátierkou.



Ako prvú predstavujem kuraciu mňamku! Klaudia spravila úplne najzákladnejší variant, ale nebojte sa, neskôr vám poviem, ako tú svoju rolku ozvláštniť. Na začiatok si pripravte formu na srnčí chrbát a vysteľte ju alobalom. Na alobal poukladajte plátky anglickej slaninky. V miske zmiešajte 4 PL múky Schär MIX C, 4 PL kyslej smotany, 4 celé vajcia, osoľte a okoreňte. K zmesi tiež pridajte na kocky nakrájané kuracie prsia, 100 g nastrúhaného syra podľa chuti a všetko spolu dobre premiešajte. Pochopiteľne, cesto treba naliať do formy a pečte pri 180 °C. Po 15 minútach slaný koláč vyberte, celý povrch štedro posypte ďalším nastrúhaným syrom a vráťte do rúry aspoň na ďalších 20 minút. Po dopečení nechajte vychladnúť a vyklopte z formy. 



Klaudia si dala kus kuracieho koláča s ryžou a šalátom. Ja som to poňala trochu "blogerskejšie". Z rukoly, sušených paradajok, olivového oleja, citrónovej šťavy, dvoch ančovičiek a korenia som pripravila pre našu prsnatú krásku mäkkú postieľku. Zelená a červená sú predsa farby Vianoc a spolu so slaným koláčom sa super hodia ako predjedlo. 


Ak máte potrebu, trochu si obohatiť chute, mám dva tipy:

Kuracie prsia namarinujte. Trocha olivového oleja, čerstvý rozmarín, čerstvé mleté čierne korenie a hrubozrnná morská soľ len podporia stredomorský charakter celej zostavy.
A ak vám chýba v živote trocha farby, tak do cesta nakrájajte na mini kocôčky farebnú papriku, alebo petržlenovú vňať. 

Druhým pánom na holenie sú mäkké a šťavnaté kolieska s malým tvarohovým pohladením. Tu ide o jeden z tých receptov, kedy z úplne jednoduchého slaného koláča vyčaríte krásne jednohubky. 



Samotný slaný koláč je super easy - rozdeľte si 4 vajcia na žĺtky a bielky. Z bielkov spravte sneh, žĺtky vyšľahajte s 1 šálkou oleja, 1 šálkou mlieka, 500 g tvarohu a 200 g syru cottage. Do tejto mokrej zmesi vmieste 2 šálky bezlepkovej múky UNI zmiešanej s jedným práškom do pečiva. Nakoniec postupne pridávajte vyšľahaný sneh. Cesto bude husté a dosť hutné. Vylejte ho na dobre vymastený plech, zarovnajte povrch a pečte asi 30 minút pri 175 °C. Váš slaný koláč je hotový, keď má krásnu zlatistú kôrku. Upečený koláč nechajte úplne vychladnúť. Mal by byť mäkký, poddajný a hlavne šťavnatý!!! Ak som sa za tých pár lekcií bezlepkáčskej kuchyne u Klaudie niečo naučila, tak to, že pečivo z bezlepkovej múky schne, sype sa a niekedy sa priamo pred vašimi očami mení na kameň. Ale tento koláč je najmä vďaka tvarohu úžasne vláčny. 



A aby to nebola nuda, ja som z neho povykrajovala kolieska. Tie som trochu vyfintila a spravila jednohubky. Keďže chuť samotného koláča je viac menej neutrálna, spravila som základnú tvarohovú nátierku - 200 g cream cheese, 50 g zmäknutého masla, 1/2 čl čerstvého tymiánu, soľ a korenie. Do tejto zostavy môžete pridať pretlačení cesnak, čili, nadrobno nakrájanú cibuľku, na jemno nastrúhaný syr Grana Padano, alebo moje obľúbené combo med + dozdobiť ovocím. Rôzne kombinácie pre rôznych maškrtníkov. :) Hádam si aj vy nájdete tú svoju.


Žiadne komentáre

Zverejnenie komentára

BACK TO TOP
Just Dare to Cook © - DESIGNED BY SMUK THINGS