Interview s Kuchárskou

15.3.15


Ja som taký kamarátsky typ. Rada klebetím a pijem kávu a popri tom sa smejem s kamarátkou, nerobí mi problém kvákať aj niekoľko hodím. O to viac mi chýba spätná väzba od vás, dértukúkistov. Aj s vami by som si najradšej zašla na kávu a zákusok, preložila nohu cez nohu, rozhadzovala rukami, hlasno sa smiala, počúvala vaše príhody a vo víre zábavy prezradila o sebe viac, aby sme boli ozajstní kamaráti. Preto som sa rozhodla znovu skúsiť toto mini interview. Tak si pohodlne sadnite, vezmite si čaj, či kávu v obľúbenej šálke, odkrojte si kus koláča, alebo otvorte čokošku a prečítajte si výsledok. ;)  

1. Ako sa zmenil tvoj (teda môj) život odkedy bloguješ?

Nejde ani tak o život, ako o mňa samotnú. Som cieľavedomejšia, zodpovednejšia, vášnivejšia a oveľa viac si užívam každý pokrok aj pochvalu. Premýšľam v úplne iných súvislostiach a to sa premieta aj do môjho života. 

2. Myslíš, že sa dá blogovaním živiť?

Blogovaním samotným sa na Slovensku neuživí asi nikto. A food bloger už vôbec nie. Ale blog mi otvoril dvere k iným pracovným možnostiam.

3. Čo ťa teda živí?

Aj keď mám pedagogické vzdelanie, nikdy som ho skutočne nevyužila. Vždy som sa točila okolo jedla a tam som momentálne aj zakotvila - pečiem makarónky. Čiže sa moja najväčšia láska - pečenie - stala aj mojou prácou. Aj keď tým moja maminka nie je dvakrát nadšená, ja by som bola celkom rada, keby som vo fachu ostala čo najdlhšie. Okrem toho píšem - píšem o jedle, ale nie len o tom. Pár mojich článkov si môžete prečítať na webe ZinZin Note alebo v rámci projektu Live Inspire a ďalších webov sprevádzajúcich tohtoročné EXPO 2015 v Miláne.

4. Čím ťa zaujme nový recept a ako často varíš nové jedlá?

Ja som taký chuťový schizofrenik. Niekedy hľadám recept s konkrétnou surovinou, inokedy len tak listujem časopis a zrazu dostanem chuť na špenátový quiche zo strany 59 a stáva sa, že nemám vôbec náladu, tak varím len z trucu. Ale musím priznať farby - aj keď budem znieť snobsky - môžete mať ten najlepší recept na svete, ale ak k nemu nepripojíte peknú fotku, asi ho bez problémov prehliadnem. A nové jedlo skúšam takmer každý druhý deň :)

5. Najobľúbenejšia a najneobľúbenejšia ingrediencia?

Prvé je hračka, už niekoľkokrát som vyhlásila, že neprežijem bez trstinového cukru, čili a masla. A najneobľúbenejšiu ani asi nemám. Dlho ma srala cibuľa (pardon za výraz), lebo som ju nevedela krájať. Teraz už som pokorila aj tútu urevanú šťipľavku a s ničím iným problém nemám.

6. Máš nejaké jedlo, ktoré pripravíš vždy, keď chceš aby hostia popadali zo stoličiek?

Jasné! Hustú šošovicovú polievku, citrusové kuriatko, mrváň, smotanovú tortu a iné totálne najjednoduchšie jedlá, na ktoré sa už v dnešnej bio organic raw fat-, sugar-, gluten-free svete pomaly zabudlo a keď sa k nim ľudia po dlhom čase dostanú, nevedia sa dojesť. :D Ešte sa musím naučiť spraviť naozaj nepriestrelný, žltučký, voňavučký slepačí vývar a budem za vodou!

7. Nie je náročné, myslieť toľko na jedlo?

Nie. Proste nie. Stačí nie, ako odpoveď? :D Zatiaľ som z toho úplne zdravá, nemám problémy so spánkom, nenudí ma to a na druhej strane, pohybujem sa medzi ľuďmi z úplne iných odvetví, takže keď sa večer stretneme v kuchyni pri pulte, na 90% sa nerozprávame o jedle. A k tomu máme motorku - pri jazde sa nedá myslieť na jedlo. Tam sa človek nestačí vynadívať na tú krásu okolo nás, čo nám sviští za plexisklom. 

8. O čom snívaš v súvislosti s blogom?

Blogu by som chcela vysnívať čo najviac čitateľov, bohužiaľ, to sa nedá, musím na tom makať keď bdiem. :) Ale inak nič. Možno nejakú tú cenu v budúcnosti, keď už máme tú anketu Bloger Roka, alebo že by som sa dostala do nejakej knižky. Skôr mám sny o varení a pečení a vlastnom podniku a tam, TAM si raz budete môcť prísť po naozajstnú kávu a klebetu ;) 

9. Ako spraviť pekné food fotky?

Neviem. Keď na to prídem, isto prezradím... Zatiaľ sa sama len učím. A ani neviem, či robím nejaké pokroky. Ale ak vám to pomôže, tak:

 - Fotím zrkadlovkou Canon 20D a objektívom Helios 44M a nedám dopustiť!!!
 - Fotím zásadne pri dennom svetle, žiadne lampy.
 - Myslím si, že jedlo vyzerá najlepšie zvrchu (90°uhol) alebo z 45° uhla, čiže uhol v akom ho vidíme prirodzene, no a potom sú ešte niektoré mňamoty, ktoré fajne vyzerajú fotené kolmo spredu (0°uhol).
 - V poslednom čase som vypozorovala sama na sebe, že sa mi viac páčia objekty na fotke izolované, osamotené, jednoduché, bez zbytočných "zátiší" a doplnkov, ktoré s jedlom, alebo jeho konzumáciou nemajú nič spoločné. Proste keep it simple. 
 - Fotky upravujem minimálne, aj to takým barbarským, veľmi zahanbujúco jednoduchým spôsobom cez online editor PIXLR.


10. Koľko kolegov - blogerov sleduješ? 

Fuuu, slovenských a českých? 60? 80? Ale ak mám počítať aj tie zahraničné, tak to radšej nechcem vedieť, lebo by som sa chytala za hlavu, koľko času vlastne trávim za počítačom :D

11. Ako ste sa zoznámili s láskovníkom? Bývate spolu?

Joj, to vám bola romantika jak hovado. To som šla na party do podniku mojej kamarátky a on tam na terase griloval. Tak som mu podala moju cukinu a šampiňóny, reku že ja nejem mäso, tak či by mi ugriloval toto. A on, gentlemansky súhlasil, ak mu na výmenu prinesiem veľký červený strik. :D A ja som bola hladná a na surové hríby som chuť nemala, tak sme si tľapli. Nasledovali tri mesiace toho najkrajšieho dvorenia, starostlivosti a presviedčania, až som napokon dala tomu uchu mladému, neskúsenému šancu. A hen, sme spolu doteraz. :) Je tu jedna vec, ktorú asi väčšina z vás nevie - láskovník je o 6 rokov mladší ako ja. Momentálne študuje na vysokej škole a sám sa snaží rozbehnúť niečo vlastné. Takže spolu nebývame. Ale akoby sme spolu bývali, len máme jeden dom a k tomu ešte aj byt a dvojmo spoločnú spálňu a svoju kefku a domáce oblečenie a papučky a hrnček na kávu a v chladničke obľúbené dobroty a nabíjačky a šuflík so spodným prádlom a tak, celkovo. 

12. Ak by si si mala láskovníka udobriť jedlom, čo by si mu uvarila?

Halušky a kyslý bôb a smotanovú tortu. 

13. Vieš odhadnúť koľko hrnčekov a kuchárskych kníh máš doma?

Keďže v podstate žijem napoly v dvoch domácnostiach, tak hrnčekov by mohlo byť pokojne aj 70. Ja viem, máme problém... :D A kuchárskych kníh nemám veľa. Na jednej strane sú drahé, takže väčšinou ich dostanem len ako darček a na druhej strane, ja čakám na tú najlepšiu kuchársku knihu kníh - starý zamastený, špinavý notes s receptami, ktorý má moja hrušovská starká položený v poličke pri múkach a druhý, zatiaľ menej zhumpľovaný, po mojej maminke. :)

14. Ako vychádzaš v domácnosti s ostatnými kuchárkami?

Moja maminka je neporiadna, všade chaos, v jednom kuse zabúda, prečo vlastne šla do komory, často sa popáli, niečo rozbije alebo priškvarí. Ale keď si sadnete za stôl a okúsite obed od nej, nič z toho v jej jedle nenájdete. Bude lahodné, presne dochutené, farebné, voňavé, no proste pre mňa dokonalé. Rada sa s ňou delím o kuchyňu, lebo niekedy ju síce zachránim pred katastrofou, ale väčšinou sa niečo priučím. :) No a moja svokra, to vám poviem takto - lepšie bryndzové halušky, ako tie jej, som ešte nejedla! A ako ma tá učí čarovať s mäsom! Nechápem, ako sa niektoré nevesty neznesú so svokrou v kuchyni... Tá moja ma toľko naučila a na druhej strane, aj jej dobre padne, že varenie je niekedy v mojej réžii a ona má ruky voľné na niečo iné. 

15. Aká je tvoja najneobľúbenejšia ľudská vlastnosť?

Nechcem článok končiť negatívne, tak poviem len toľko, že ma veľmi mrzí obmedzené myslenie niektorých ľudí. Každý si pod tým predstavte to svoje. 


A to je koniec. Káva dopitá, otázky zodpovedané, už len posledný kúsok koláča, alobal zo zjedenej čokolády letí do koša a vy viete o mne znovu trochu viac. 



A nezabudnite, že do 21.3. prebieha DAVAJHETKA! ;)


3 komentáre

  1. Miška, skvelý, výstižný a úprímný rozhovor. Verím, že veľa otázok ešte zostalo nevypovedaných (nenapísaných) a teším sa na tvoje ďalšie spovede. Ďakujem, že si ma zas a znovu pochválila (mnohí asi neveria, že naozaj tak dobre spolu vychádzame, ale raz uveria). Ja som zase rada, že mi vždy donesieš chutnať tvoje skvelé výtvory, pripravíš skvelé smoothie (ktoré by som bez teba asi nikdy neochutnala), že za mňa zaskočíš pri sporáku i v domácnosti, že si priniesla do nášho života mladé pohľady a štýly - nielen v stravovaní. Raz bude všetko o čom dnes snívaš, nádhernou realitou - viem, že to dáš....., že na to máš..... máš okolo seba ľudí, ktorí ti veria a podporia ťa v tvojich snoch.
    PS: mojim spoločníkom pri čítaní bol pohár lahodného červeného vínka

    OdpovedaťOdstrániť
  2. No to sa mi páčilo ... viacej takýchto rozhovorov ... sa aj dačo dozviem ...

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Veľmi pekné :) som rada, že som sa o tebe niečo nové dozvedela. Podľa mňa by sme si rozumeli, keby sme sa raz stretli na kafe, myslím, že máme veľmi podobný zmysel pre humor ;) nech ti to ďalej pekne peče!

    OdpovedaťOdstrániť

BACK TO TOP
Just Dare to Cook © - DESIGNED BY SMUK THINGS