Jednoduchý bezlepkový chlieb

27.9.15

Nedeľa patrí rodine. A moja rodina je banda pažravcov, takže ja som ju strávila v kuchyni, pri rúre. A tak som už popri tom všetkom upiekla aj jeden bezlepkový chlieb pre Aničku.


Bezlepkové chleby sa u nás doteraz piekli z pohánkovej múky. Boli fantastické a dá sa s nimi fajn experimentovať. Ale už som potrebovala posunúť svoje bezlepkové pečenie na trochu iný level. Tu prišiel na scénu Bezlepkosvet.sk s ponukou bio bezlepkových zmesí Nutri Free a ja som po nich bez váhania chmatla. Dnes som piekla len základný recept, lebo som s touto múkou pracovala prvýkrát a na testovaciu vzorku je ako stvorený. 

Pripravte si:
1/2 PL soli
250 ml plnotučného mlieka
20 g droždia
1 PL medu
100 ml olivového oleja
slnečnicové, alebo tekvicové semienka

V teplom mlieku rozpusťte med a nadrobte do neho droždie. Odložte stranou. Do misy kuchynského robota dajte múku a premieste ju so soľou. Vylejte do múky kvások a začnite miesiť pomocou háku. Vsypte semiačka a zapracujte ich do cesta. Keď sa cesto začne spájať, postupne prilievajte olivový olej. Mieste, kým nevznikne kompaktná hmota. 
Pripravte si zapekaciu misu. Ja chlieb najčastejšie pečiem v jenskom skle, to sa mi osvedčilo. Na jej dno rozsypte pol hrste semoliny, alebo kukuričnej krupice. Tá zabráni tomu, aby sa vám chlebík prilepil. Vyklopte cesto na pracovnú dosku, premieste ho v rukách a vytvarujte bochník. Ten uložte do zapekacej misy a nechajte odpočívať na teplom mieste aspoň 30 minút. Vykysnutý chlieb pečte v rúre predhriatej na 170°C 40 - 45 minút. Po dopečení zabaľte chlieb do čistej utierky. Počkajte aspoň 40 minút, kým sa do neho pustíte. 


Musím uznať, že chlieb pre mňa nikdy nebol žiadnou vedou. U nás v rodine bolo normálne, že sa piekol doma. Starká vyberala z piecky obrovské karamelovo-hnedé pecniská. Keby tak tá vedela, čo ja doma pečiem. Že bezlepkový chlieb. :D Aj keď.. Keby som jej dala ochutnať tento dnešný, možno by ani nezistila, čo je na tom mojom bezlepkovom iné. 



A ako dopadol test? S múkou sa pracovalo super. Žiadne hrčky, žiadne lepkavé cesto. Dokonca múke dôverujem natoľko, že som pol kilo posunula švagrovi, aby mojej sestre upiekol chlieb aj u nich doma v Bratislave. Verdikt je teda jasný - ak ste pekár začiatočník a vaše celiatické srdce piští za krajcom chleba s maslom, odporúčam Nutri Free v kombinácii s týmto super jednoduchých receptom. 

1 komentár

BACK TO TOP
Just Dare to Cook © - DESIGNED BY SMUK THINGS