Dobré recepty pre Dobré Jedlo

18.10.15

"Som na seba hrdá. Nie som namyslená. Nemám o sebe prehnané predstavy. Viem, že sa stále musím zlepšovať. Rada sa učím a posúvam svoje schopnosti a vedomosti ďalej." Tak by som sa opísala ja. Redaktorky slovenských časopisov majú ale iné adjektívum, na ktorom sa nezávisle od seba zhodli. Podľa každej z nich som NADŠENÁ. A tak som už bola nadšená v EMME, FOOD-e, na krásnom blogu The Story of the Cake a od minulého týždňa už aj v najnovšom vydaní časopisu Dobré Jedlo. A aby ste boli nadšení aj vy, tu je prvý z dvoch receptov, ktoré som pre časopis pripravila!


Hovorí sa "Život je krátky, preto začnime dezertom.". A keď už je tá nedeľa, tortička sa skvele hodí. Táto je mini, bezlepková a kombinácia gaštanov a čokolády je eňo-ňuňo. Na 4krát plnenú mini tortičku (priemer 11cm) potrebujete:

4 vajcia 
60 g cukru 
60 g masla 
250 g gaštanového pyré 
80 g kukuričného škrobu 
½ čl kypriaceho prášku 
Štipku soli 
400 ml 40% smotany na šľahanie 
4 tyčinky Gaštany v bielej čokoláde 

Parížska šľahačka je u nás už skoro zabudnutou záležitosťou. Ja som ju trochu vylepšila a tak vznikol tento lahodný krém. Šľahačku prelejte do hrnca a na miernej teplote priveďte tesne pod bod varu. Stiahnite na minimálnu teplotu, pridajte najemno nasekané tyčinky Ľadových gaštanov a miešajte, kým sa úplne nerozpustia v smotane. Vypnite varič, nechajte vychladnúť, prelejte do misy s vrchnákom a nechajte minimálne cez noc v chladničke. 
Pri príprave piškót začnite tým, že rozdelíte vajcia na bielky a žĺtky. Do žĺtkov prisypte cukor a vyšľahajte ich na svetlú napenenú hmotu. Pridajte zmäknuté maslo, znovu šľahajte. Pridajte pyré a áno, znovu šľahajte. Nakoniec primiešajte škrob zmiešaný s práškom do pečiva a štipkou soli. Z bielkov vyšľahajte tuhý sneh a vmieste ho do hladkej gaštanovej hmoty. Z tejto dávky vyjde 5 piškót na mini tortu (11 cm) alebo 2 piškóty na tortu s priemerom 20 cm. Cesto teda rozdeľte do formy podľa vašich požiadaviek a pečte v rúre predhriatej na 170°C 20 – 25 minút, alebo kým do stredu zapichnuté špáradlo nevytiahnete čisté. Piškóty nechajte pred plnením úplne vychladnúť. Šľahačku jednoducho vyšľahajte na hladký, stredne tuhý krém. Je jasné, že ja som použila na plnenie cukrárske vrecko a tortičku načančala, aby nebola hanba. Ale na také domáce žuvanie stačí pokojne aj zostava - príborový nôž + lyžica. Rozotrite krém rovnomerne na piškóty a vychutnajte si svoje dielko. 




Žiadne komentáre

Zverejnenie komentára

BACK TO TOP
Just Dare to Cook © - DESIGNED BY SMUK THINGS