Torta ľahká, ako pena

28.12.16

Keď som prvýkrát robila tieto torty, mala som opodstatnené podozrenie, že to bude lakota. Moje predpoklady sa potvrdili. Tieto krásky musíte aspoň raz vyskúšať! ;) 



Na dve torty s rozmerom 23 cm a 18 cm budete potrebovať:

3 veľké vajcia (L/XL)

65 g cukru
45 g múky (kukuričného škrobu pre bezlepkáčov)
1 čl vanilkového extraktu od Dr. Oetkera
soľ

Z tejto zostavy bude základ - piškótové cesto. Vajcia, cukor a vanilkový extrakt vyšľahajte do bielej peny. Do nej preosejte múku so soľou a už len ručne jemne zamiešajte. Formy na pečenie trochu vymasťte maslom a na dno uložte papier na pečenie. Cesto rozdeľte do foriem, pekne ho zarovnajte a pečte asi 15 minút pri 180°C s horným a dolným ohrevom. Upečené piškóty nechajte úplne vychladnúť. Ony počas pečenia narastú a pri chladnutí trochu spľasnú, tak sa neľakajte. Všetko je v porádku. Keďže máte dve piškóty, budú aj dve plnky. Na plnku s bielou čokoškou nechajte zovrieť 400 ml 33% smotany na šľahanie, odstavte a rozpusťte v nej 450 g bielej čokolády polámanej na kúsky. Miešajte dovtedy, kým sa všetko poriadne nespojí a potom nechajte úplne vychladnúť. Studenú čokoládovú šľahačku skombinujte s 300 g plnotučného jemného krémového tvarohu a vyšľahajte hladký krém. Ručne do neho primiešajte asi 50 g brusníc a vylejte plnku do formy na väčšiu piškótu. Rovnako aj na mliečnu plnku zohrejte 300 ml šľahačky, rozpusťte v nej 300 g mliečnej čokošky, zodpovedne premiešajte a nechajte úplne vychladnúť. Skombinujte s 200 g jemného tvarohu, vyšľahajte nadýchanú penu a nakoniec ručne primiešajte dve hrste študentskej zmesi (sušené ovocie a oriešky). Rovnomerne rozotrite do formy na menšiu piškótu. !!!Rada nad zlato!!! Tvaroh a čoko-šľahačka musia byť rovnakej teploty. Takto pripravené torty môžete šuchnúť niekam do chladu. Najlepšie na 3 - 4 hodinky. Vrch mierne zatuhnutej torty zalejte čokoládovou ganache. Na 3 diely čokolády zohrejte 1 diel šľahačky. Čokoládu nalámanú na drobné kúsky zalejte horúcou smotanou, nechajte minútku postáť a potom všetko spolu poriadne zmiešajte. Hladkú ganache vylejte na plnku a rovnomerne ju rozotrite až po okraje formy. Nechajte tuhnúť ďalšie 3 - 4 hodiny, ale najlepšie celú noc. Zdobenie nechám na vás, vy ste šikovníci. Ale pre inšpiráciu - ja som rozpustila trošku čokolády s kvapkou oleja a urobila ňou na vrch torty kruh. Ten mi potom poslúžil ako základ na polmesiac brusníc na torte z bielej čokošky a posýpku z orieškov a sušeného ovocie na druhej torte. 





Nechcem maľovať čerta na stenu, ale je celkom možné, že toto je na dlhšiu dobu môj posledný recept na blogu. Kým vy čítate moje výplody, my sme na výlete v Írsku. Po návrate nás s Filipom čaká šialená jazda - hľadanie bytu a sťahovanie do cudzieho mesta, zmena práce a ja už teraz viem, že aj bez blogu toho na mňa bude príliš... Nebudem sa na nič hrať, už teraz mi z toho trochu hrabe. Ale snáď to všetko v poriadku prežijeme a od jari by som sa mohla znovu venovať tomuto môjmu tučnučkému, ružovolícemu online dieťaťu. :) 

Žiadne komentáre

Zverejnenie komentára

BACK TO TOP
Just Dare to Cook © - DESIGNED BY SMUK THINGS