DS - Rýchly tvaroháč so škoricovou kôrkou

21.1.15

Minulý týždeň som bola veľmi milo prekvapená ohromným úspechom jednoduchého kakaového koláča. Kto by to bol povedal, že raz na mojom blogu pribudne článok, ktorý priláka vyše 450 mašrtníkov. A to som vám ani nemusela pred nosom mávať slovami ako giveaway, súťaž a podobnými veľmi príjemnými motivačnými prostriedkami. Tak som si povedala, že to s tými dezertnými stredami asi nebude až taká hovadina. A z úprimnosti srdca vám poviem, aj som celkom rada, lebo čo už môže byť pre blogera jednoduchšie, ako preraziť s nápadom spraviť sériu koláčov, ktoré vám (a teda ani mne) nezaberú viac ako pol hodinu? To už snáď prekoná len 15 minútový kuchár, ktorý má ale navzdory niekoľkonásobne vyšším investíciám a profesionálnemu spracovaniu približne takú sledovanosť, ako môj úplne obyčajný, neprofesionálny blog... 



Dobre, doohovárala som, ide sa piecť! Tentokrát som na pekáč naverbovala pol kila tvarohu! U nás je tvaroh stálou súčasťou chladničkového itinerára. Boli časy, kedy sme od starkej priviezli kilo a pol domáceho tvarohu a už za týždeň sme museli bežať do obchodu po ďalší. Tento vášnivý vzťah k v podstate skysnutému mlieku sa u nás dedí. Moja maminka, ktorá mimochodom mlieko nepije odo dňa, čo vytisla na tento svet moju veľkú hlavu, sa za tvarohom môže potrhať. A ja som túto lásku prebrala od nej. Ak ste na tom s tvarohovou obsesiou podobne, mám pre vás dokonalý koláč na všedné, uponáhľané, pracovné dni.

Cestou z práce kúpte:
250 g jemného tvarohu
250 g plnotučného hrudkovitého tvarohu
3 PL medu
1 vanilkový cukor
1 mandarínku
2 hrste sušených brusníc
1 lístkové cesto
50 g masla
30 g cukru
1 PL mletej škorice

Tvarohy zmiešajte s medom, cukrom a šťavou z polovice mandarínky. Nakoniec prihoďte brusnice. Keďže ide o rýchly recept, nikomu sa nebude chcieť čakať, kým sa rozmrazí cesto. Ja som preto kúpila čerstvé chladené (300g) a bolo ho dosť na plech s rozmermi 30x18. Stačí, ak ho trochu prebehnete váľkom a pohodlne vám do formy zapadne. Plát cesta rozdeľte na dve polovice. Jednou vysteľte plech, druhú zatiaľ uložte bokom. Do cesta v plechu spravte vidličkou niekoľko vpichov a rovnomerne naň rozotrite tvarohovú zmes. Zakryte ju druhým kusom cesta a okraje poriadne pritlačte k sebe, aby vám počas pečenia nevytiekla plnka. Vrch cesta tiež párkrát prepichnite vidličkou, polejte rozpusteným maslom a posypte cukrom skombinovaným so škoricou. Dajte koláč piecť do rúry predhriatej na 175 °C na 25 - 30 minút. Upečený tvaroháč nechajte úplne vychladnúť a potom sa do neho s radosťou pustite! 


Ako už býva zvykom, aj tento sladký krásavec je veľmi flexibilný. Do tvarohu môžete pridať citrónovú kôru, nastrúhané jablko, kakao, škoricu, alebo sušené ovocie od výmyslu sveta. Med môžete nahradiť cukrom, alebo sirupom. Ak nie ste veľký milovník škorice, proste ju z posýpky vynechajte. Hlavné je vedieť, že ak máte strašidelný tvarohový absťák, stačí vám mať po ruke 500 g tvarohu, 1 lístkové cesto, cukor a maslo. A koláč ako lusk je na svete! ;)




1 komentár

  1. Cookie naaaajs :) hlavne ta prva foto :) A vyzera to mnamozne.. vyskusam isto iste!

    OdpovedaťOdstrániť

BACK TO TOP
Just Dare to Cook © - DESIGNED BY SMUK THINGS