Pivovarnícke rebierka

3.8.15

Síce je moja konzumácia mäsa obmedzená na ryby a výnimočne domácu klobásu, za tento recept svoju svokru velebím. Lebo aj z takej mäsovej amatérky, akou som ja, spraví grilovaciu bohyňu. 

Ak by ste náhodou nevedeli, zo surového mäsa sa mi dvíha žalúdok. Ale ako nevesta v skúšobnej dobe som si nemohla dovoliť odmietnuť pomôcť mojej svokre pri jeho pácovaní na veľkú rodinnú oslavu. A tak som sa dostala k marináde, ktorú zase ona odpozorovala u niekoho iného. Odvtedy ma moja vlastná rodina žiada o Mackine pivovarnícke rebierka a dnes prezradím recept aj vám. 


Na dve kilá rebierok si nachystajte:

1 fľašu tmavého piva
1 fľašku sójovej omáčky
5-6 strúčikov cesnaku
3 PL medu
soľ, korenie, tymián, červenú papriku
1 - 2 dcl oleja

Určite každý z vás už niekedy pácoval mäsko, ale ak by náhodou bol medzi mojimi super šikovnými čitateľmi aj úplný marinádový panic, tak postup je veľmi jednoduchý. Sójovú omáčku a med spolu dôkladne vyšľahajte. Pridajte očistený a prelisovaný cesnak. Nasleduje asi 1 kopcovitá čl mletej papriky, nadrobno nasekaný tymián a korenie. Zatiaľ nesoľte. Prilejte pivo a poriadne premiešajte. Teraz pác ochutnajte. Ak sa vám zdá málo slaný, pridajte toľko soli, koľko sa vám žiada. Nasledovne rozkrájajte bravčové rebrá na asi 10 cm dlhé kúsky, každý namočte do marinády, poriadne ju do mäska vmasírujte a ukladajte do nádoby, alebo pekáča. Keď sú všetky porcie rebier napácované, zalejte ich zvyškom marinády a navrch vylejte olej. Len toľko, aby bola na vrchu veľmi tenká a jemná vrstva. V ideálnom svete by sa mali rebrá marinovať minimálne večer pred grilovačkou, ale ak máte naponáhlo, môžete sa do grilovania pustiť aj po 3-4 hodinkách. Moja svokra vymyslela trik. Ušetrí vám čas aj nervy pri grile - jednoducho rebrá predpečte v rúre. Rozložte ich na plech, podlejte trochou vody a pečte aspoň hodinu pri 170°C. Potom už stačí len akademická štvrťhodinka na grile, aby sa stihli "zadymiť". Ostanú tak šťavnatejšie a pôjdu pekne od kosti. Rovnako môžete použiť pác aj na kuracie stehienka a krídelká. Už len nech je víkend a grilparty sa môže konať!

Tá naša bola fantastická! Za dva a pol dňa sme stihli uvariť guľáš, takmer pretrhnúť gitaru, tancovať do štvrtej do rána, prechádzať sa po prekrásnych viniciach pri západe Slnka, člnkovať sa na rybníku, grilovať, naučiť našu malú sesternicu chodiť, hrať paintball, vyspievať si dušu z tela, zahrať si ping pong aj stolný futbal. To všetko na jednom pozemku - v Rodinnom vinárstve Ďurík, ktorého súčasťou je aj Paintball ONV. Nie, nezaplatili mi za reklamu, ani sme nedostali zľavu. :D Ono je tam proste krásne a pohodlne a voňavo a už teraz viem, že ak raz motyka vystrelí a sa ten môj mladý, pochabý láskovník plný plánov a snov rozhodne usadiť, naša svadba bude práve tam. Tak ak hľadáte miesto na oddych a pokoj a možno útek z reality, MI-GAJ-TE!!! 







P.S. Viac fotiek z našej
rodinnej chatovačky nájdete na Dare to Cook Na FB

Žiadne komentáre

Zverejnenie komentára

BACK TO TOP
Just Dare to Cook © - DESIGNED BY SMUK THINGS