Pre Aničku, pre dušičku

26.7.15

Dnes je u Kuchárskych veľký sviatok - Anny. Tri generácie krásnych, šikovných, láskavých a dobrých žien oslavujú meniny. Bolo mojou psou povinnosťou postarať sa o dezert a tak vznikla bezlepková bezlaktózová kokosová torta s vanilkovou šľahačkou z kokosového mlieka a čokoládovou polevou.


V poslednom čase som lenivá. Teda, som lenivá, čo sa týka domácnosti. V práci makám ako šrób (pozdravujem, šéfinko ;) ). A tak som sa aj teraz trochu vyprdla na exaktné pečenie a pospájala som to, čo som mala doma. Pohánková múka je u nás must have. Kokosový olej tiež, keďže moja sestra ho používa najmä ako krém a masku na vlasy. Vďaka Alpro mám mini zásobu rastlinných nápojov, ktoré už dlho čakali na svoju chvíľu a tá nastala dnes, lebo sa mi nechcelo do toho tepla po kravské mlieko z obchodu. A keď už rastlinné mlieko do koláča, tak nemiešajme jablká s hruškami a spravme si aj plant based plnku.

Ryžový nápoj od Alpro (nazývajme veci pravým menom, je to nápoj, nie mlieko) som už kupovala a podľa mňa sa hodí najmä do pečenia. Surový pre mňa nemá  veľmi vábnu chuť a spomedzi svojich kamošov je asi najviac "vodový". Na stránke Alpro nájdete pri každom produkte odporúčané využitie. Aj keď sa ryžový nápoj podľa nich hodí najmä do smoothie a k raňajkovým vločkám, ja ho spolu so ovseným nápojom najradšej používam ako náhradu klasického mlieka do koláčov. Okrem iného preto, lebo obsahuje aj rastlinný olej a tým podľa mňa lepšie imituje funkciu plnotučného mlieka - to koláčom dodáva vláčnosť a šťavnatosť. A to je dôležitá vec, aspoň keď ide o koláč, do ktorého ide suchý, suchýýý kokos. Ale nepredbiehajme. Pekne poporiadku.


Na dvakrát plnenú tortu s priemerom 20 cm budete potrebovať:

300 g múky (pohánkovej, či hladkej)
štipku soli
240 ml kokosového oleja (alebo iného rastlinného oleja // poprípade 220 g masla)
300 g trstinového cukru
6 vajec
250 ml Ryžového nápoja Alpro // plnotučného mlieka
100 g strúhaného kokosu
Na plnku:
400 ml konzerva kokosového mlieka // 33% smotany na šľahanie
3 kopcovité lyžice práškového cukru
1 vanilkový struk
Jahodový lekvár
100 g 70% čokolády
2 PL kokosového oleja // rozpusteného masla

Ako vidíte, recept je veľmi flexibilný. Takže nemôže nastať situácia : "Aaach, do riti, nemám doma kokosový olej. Nemôžem si upiecť tento super vyzerajúci, isto chutný koláč...". Postup je velice jednoduchý. V mise zmiešajte múku, prášok do pečiva a soľ. Do misy vášho mixéra dajte tuk podľa výberu (či už maslo alebo olej) a cukor. Mixujte na miernych otáčkach aspoň dve minúty. Potom postupne pridávajte vajcia. Nechajte mixovať, kým zmes nie je svetlo žltá a nadýchaná. Prilejte ryžový nápoj a vysypte kokos. Premiešajte. nakoniec pridajte múku. Hladké riedke cesto rozdeľte do troch foriem na pečenie. HA-HA-HA! Kto má doma tri rovnaké formy na pečenie?! NIKTO! Takže, rozdeľte cesto napríklad do misiek (tri misky hádam máte) na tri bajočko rovnaké časti. Takto môžete piškóty piecť postupne a máte istotu, že budú aspoň ako tak rovnaké. Cesto vždy vylejte do vymastenej formy a pečte v rúre vyhriatej na 180°C 5 minút. Potom znížte teplotu na 160°C a pečte ďalších 25 - 30 minút. Všetky tri piškóty nechajte dôkladne vychladnúť.

Zatiaľ si pripravte krém. Ak ste sa rozhodli spraviť si šľahačku z kokosového mlieka, základ je nechať konzervu pár hodín v chladničke, aby sa oddelil tuk od vody. Po otvorení potom nájdete na vrchu hrubú vrstvu bieleho kokosového "masla". Vyberte ho lyžicou do misy. Opatrne, aby sa vám do tuku nedostala voda zo spodku konzervy. Tú vylejte, alebo odložte napríklad do smoothie. K tuku pridajte dužinu z vanilkového struku, práškový cukor a šľahajte, kým nevznikne nadýchanú krém. 

Vychladnuté piškóty natrite vrstvou lekváru, naň rozotrite kokosovú šľahačku a prikryte ďalšou piškótou. Vrchnú piškótu polejte čokoládou rozpustenou s kokosovým olejom a posypte kokosom. 


Na jednej strane, ak použijete len suroviny rastlinného (najlepšie kokosového) pôvodu (okrem vajec. Hold, vajcia sú vajcia...), poriadne sa skokosíte. Na strane druhej, ako sami vidíte, môže z toho vzniknúť aj úplne obyčajná mierne kokosová piškótka s lekvárom, šľahačkou a čokoládou. Tak či tak sa zje. A to mi verte, zje sa! ;) 







Žiadne komentáre

Zverejnenie komentára

BACK TO TOP
Just Dare to Cook © - DESIGNED BY SMUK THINGS