Karamelové tiramisu

11.2.16

Ako máte radi kávu? Čiernu? S mliekom? Instant, alebo espresso? Ja mám tú svoju najradšej v tiramisu! A toto tiramisu je skvelé a lahodné a viac vám k tomu nepoviem, lebo v poslednom čase absolútne nemám čas na zbytočné reči. Proste si ho spravte!


Existuje trilión receptov na tiramisu. Dokonca v tejto chvíli by som vám vedela z hlavy vymyslieť tri ďalšie spôsoby, ako si ozvláštniť tohto vášnivého Taliana. Tak nejak vznikol aj aktuálny počin. Mala som doma pol kila mascarpone a salko. Každý normálny človek by predsa spravil karamelové tiramisu! Či?

Pripravte si:

400 g mascarpone
100 g 18% kyslej smotany
1 vanilkový lusk Dr. Oetker
2 PL Dulce de leche (Karamelového salka)
400 ml 40% smotany na šľahanie
kávu, piškóty, 70% čokoládu

Hneď na začiatok prichádzam so zahanbujúcim priznaním. Aby som podporila karamelovú chuť tiramisu, miesto silného espressa som zaliala instantnú granulkovú kávu Douwe Egberts s karamelovou príchuťou. MOJU instantnú granulkovú kávu Douwe Egberts s karamelovou príchuťou... Nebola doma náhodou, ani som ju nekupovala výnimočne na tento recept. Ja ju pijem. Je to moja guilty pleasure. Raz za čas si doprajem šálku ochutenej instantnej kávy s lyžičkou trstinového cukru a mliekom. A potom sa znovu na pár týždňov vrátim k dopiu... :D 
Každopádne, prvým krokom v postupe je káva. Čiže spravte asi 200 - 300 ml silnej kávy a nechajte ju stranou chladnúť. V mise skombinujte mascarpone, smotanu, dužinu z vanilky,cukor, salko a 2 PL vychladnutej kávy. Miešajte, kým sa všetko neskombinuje. Zo smotany vyšľahajte hustú a pevnú šľahačku a tú postupne zapracujte do mascarpone. Zvyšok je už brnkačka. Do nádoby pokladajte na dno piškóty namočené v káve, na to rozotrite krém, postrúhajte horkú čokoládu. Opakujte, kým nie je vaša nádoba plná. Plnky by malo byť dosť na tiramisku veľkú 30x20 cm. Ja som poslednú vrstvu krému uhladila a posypala čokoládou. Potom som vyšľahala ďalších 200 ml 33% smotany s 2 PL stévi cukru a 1 čl karamelovej instantnej kávy. Tou som pomocou cukrárskeho vrecka a hladkej okrúhlej špičky porobila na vrchu kopčeky. Miesto snehu vyfasovali kakaový poprašok. Ak máte dobré nervy, vydržíte 2 hodinky, kým stuhne v chladničke. Ak nie, dobrú chuť! :) 



Žiadne komentáre

Zverejnenie komentára

BACK TO TOP
Just Dare to Cook © - DESIGNED BY SMUK THINGS