Chlebíkový miš-maš

6.3.16

V nedeľu zásadne brunchujeme. Komu sa chce vstávať (a cvičiť), toho my samozrejme obdivujeme. Ale u nás sa spí do deviatej, leňoší do desiatej, raňajkuje o jedenástej a od jednej do tretej si dávame šlofíka. Inak tomu nebolo ani dnes. A keďže bruch je vlastne taký malý obed, pripravila som niečo spešl. Komplicom mi boli smotanové syry Milkana a povolebná depresia. Takže sa ospravedlňujem za nedostatok obraznosti na fotkách a rovnako tak v texte.


1. Milkana smotanový syr s goudou + grilované paradajky a cesnak + čierne olivy

Do malej zapekacej misy poukladajte cherry paradajky, 3-4 rozpučené strúčiky cesnaku (v šupke!). Osoľte, okoreňte, posypte drveným čili, striedmo polejte oliváčom a pečte v rúre pri 200°C na grilovacom programe asi 7 minút. Krajec kvalitného chleba potrite trochou masla a opekajte na panvici z oboch strán do chrumkava. Syr jednoducho natrite na chlieb, naň poukladajte grilované paradajky. Cesnak zbavte šupky, pokrájajte na menšie kúsky a spolu s nakrájanými olivami pridajte na chlieb. Ak nie ste fanúšikovia grilovaných paradajok, použite sušené. Ich sladká chuť sa skvele hodí ku goude a cesnak dodá celému toastu mierne zemitý tón.


2. Milkana smotanový syr s bylinkami + údený losos + bleskové pesto

Táto koalícia je dosť prvoplánová, ale prečo meniť tradície rokmi overené? Bylinky a údený losos, to je proste klasika. Ja som pridala už len rýchle pesto. Olivový olej, hrsť petržlenovej vňate, kôra z limetky, soľ, korenie. Rozmixovať (alebo ak ste staromódni ako ja, podrviť v mažiari) a môžete skladať toast. Opražený chlebík - syr - losos - pesto - mňam!


3. Milkana Klasik + jahody + mäta

Môj naj-naj-NAJOBĽÚBENJEŠÍ! Jahody nakrájajte na menšie kúsky, zasypte kopcovitou lyžicou trstinového cukru, pridajte aj trošku limetkovej šťavy a na jemno nasekanú mätu. Dobre to spolu premiešajte a nechajte stranou. Jahody vplyvom cukru časom pustia šťavu a vznikne skvelý "sósik". A zvyšok úž poznáte. Opiecť chlebík, natrieť syr, na to jahôdky, poliať šťavou. Možno sa vám pravdepodobnosť lahodnosti rovná možnosti spolupráce Most-Híd a Kotlebovcov, ale verte mi! Pri tomto chlebíku na chvíľu zabudnete dokonca aj na túto volebnú tragédiu a budete si užívať len žúžo-labúžo v ústach! ;)


1 komentár

BACK TO TOP
Just Dare to Cook © - DESIGNED BY SMUK THINGS