Maslové buchtičky

1.4.16

Ani neviem prečo, ale povedala som si, že sem pridám recept na moje maslové bochníčky. Nemala som to vôbec v pláne, preto vlastne nemám ani poriadne fotky. Ale ide víkend a čo môže byť lepšie ako začať sobotu teplými buchtičkami?




Tento recept je v našej domácnosti samozrejmosťou. A naučila som na ne aj moje kolegyne. Nikomu to nehovorte, ale niekedy si ich upečieme aj v práci. Len tak, alebo s domácim lekvárom. Lebo sme pažravé a v práci máme málo sladkého. V cukrárni...
Spoiler alert: Ich príprava trvá tri hodiny. Ja viem, to je nekresťansky veľa, ale ak ste dobrý logistik, môžete si zamiesiť večer a ráno svoje dielo dokonať. 

Surovín je pár, tak nech sú kvalitné!
500 g hladkej múky 00
210 ml plnotučného mlieka
50 g trstinového cukru / 2 PL medu
20 g čerstvého droždia / 10 g sušeného aktívneho droždia
3 žĺtky
125 g masla
+ kto má chuť môže pridať aj 2 hrste sušených hrozienok či brusníc

Mlieko zohrejte. Pridajte cukor, alebo med, poriadne premiešajte, aby sa rozpustili. Pridajte droždie a znovu jemne premiešajte. Nechajte desať minút aktivovať kvasnice. Vo veľkej mise zmiešajte múku, štipku soli, prilejte kvások, rozpustené maslo, žĺtky a vanilkový extrakt. Zmiešajte a ak chcete, pridajte sušené hrozienka, alebo brusnice a vymieste hladké, elastické cesto. Netreba to ale prehnať, lebo z vašich nadýchaných mäkučkých buchtičiek budú ubité hutné buchtiská. Takže menej je viac, pamätajte! Cesto sformujte do peknej, úhľadnej gule. Potrite dno misy rozpusteným maslom, vložte do nej cesto, aj to potrite maslom. Je čas nechať cesto kysnúť. Ak ho na hodinu uložíte na teplé miestečko, za dve hodinky si zahryznete do maškrty. Ak si chcete nechať vyjedanie na ráno, prikryte misu s cestom fóliou a odložte do ráno do chladničky. Vykysnuté cesto vyklopte z misy, trochu ho poprekladajte a vytvarujte dlhý valec. Ten rozkrájajte na 10 až 12 rovnakých častí. Urobte z nich bochníčky, ktoré môžete ukladať v miernych rozostupoch vedľa seba na maslom vytretý plech. Veľmi štedro vytretý, podotýkam. Buchty na plechu prikryte čistou utierkou a odložte na teplé miesto znovu hodinu kysnúť. Potom ich ponatierajte vajíčkom a podlejte troškou roztopeného masla (ja viem, veľa masla... Do cesta síce ide len 125 g, ale ja vždy miniem celú 250tku). Pečte 30 - 40 minút pri 180°C. Kôrka by mala byť hnedá a chrumkavá, stred mäkký a vláčny. 

Tak takto sa to u nás robí. A odteraz sa môže už aj u vás. :) 


Žiadne komentáre

Zverejnenie komentára

BACK TO TOP
Just Dare to Cook © - DESIGNED BY SMUK THINGS