Gaštanový cheesecake

4.10.16

Mmm, horúce gaštany. Pod dekou. S šálkou čaju. Sezóna je tu! U nás doma gaštanom fandíme. Ale nie vždy mám chuť na sólo, niekedy príde vhod hneď celá kapela. :) Koláčová!


Mám jednu kolegyňu a tá stále sníva o gaštanovom pohári - gaštanové pyré a na tom šľahačka. Svedčí to o jej skromnosti. :) Keď ma oslovili baby z Dr. Oetkera, aby som skúsila upiecť niečo s ich novinkou - Zlatým Klasom s pravou vanilkou, hneď som si spomenula na starý recept na cheesecake (ktorý sa akosi zasekol  ešte minulý  rok vo vývoji a na blog sa nedostal). Tak som ho vyskúšala, vylepšila a degustátorka Karinka (kolegyňa cukrárka ll vo voľnom čase gaštanová maniačka) odobrila, že je fantastikuš. Keď chutilo jej, tak hádam nebudete ani vy šomrať. 

Pri ingredienciách som sa dosť odtrhla z reťaze... 
150 g hladkej múky
50 g holandského kakaa
60 g cukru
125 g masla
soľ
200 g gaštanového pyré
250 g jemného tvarohu
125 g mascarpone
200 g kyslej smotany
2 PL cukru
1 balenie vanilkového cukru
3 vajcia

Z múky, kakaa, cukru, masla a štipky soli vypracujte kompaktné cesto a prstami ho vtlačte na dno okrúhlej formy s priemerom 20 – 25 cm. Keď je vrstva cesta vo forme rovnomerná, pečte ju v rúre prehriatej na 180°C 7 minút. Po dopečení formu s cestom vyberte, nechajte chladnúť a teplotu v rúre znížte na 150 °C. Všetky ostatné ingrediencie okrem vajec dôkladne zmiešajte. Miešajte (šľahajte) dovtedy, kým zmes nie je úplne hladká, bez väčších kúskov pyré, či mascarpone. Nakoniec do plnky zapracujte vajcia. Zmes vylejte do formy na predpečené cesto. Pečte vo vodnom kúpeli 50 minút (ak je stred ešte veľmi tekutý, pokojne pečte ešte 5 - 10 minút). Po 50 - 60 minútach rúru vypnite, pootvorte na nej dvierka a nechajte cheesecake vo vyhriatej rúre ešte aspoň ďalšiu hodinu. Hotový cheesecake je potrebné nechať úplne vychladnúť. Nakoniec zmiešajte 400 g kyslej smotany s 2 balíčkami vanilkového cukru a kvapkou rumu. Smotanu rovnomerne rozotrite na studený cheesecake a odložte do chladničky (najlepšie cez noc). A poviem vám, ručičky si budete oblizovať! Aj keď môj Filip mi ho ošomral, vraj on má najradšej môj obyčajný cheesecake, ale potom zjedol dva kúsky... Tak neviem, kde je pravda :D




Žiadne komentáre

Zverejnenie komentára

BACK TO TOP
Just Dare to Cook © - DESIGNED BY SMUK THINGS