Krehké snehové rezy

25.11.16

Sneh!!! Bude? Nebude? A keď napadne, aj vydrží? Bude to sneh level bratislavská kalamita, alebo oravská kalamita? Ja som už toho čakania mala plné zuby, tak som si sneh upiekla. 


Aby bolo jasné, jedná sa o zákusok, čo je v mojom prípade dosť nezvyčajné, nakoľko zákusky obvykle vyžadujú veľa času a sú zložité. Riadu ako po zabíjačke, 6 fázový postup, dvojdňová doba prípravy, chladničková šachová partia ala "kam ten koláč asi tak strčím" a nakoniec... Nakoniec si konečne sadnete, ochutnáte a veľký prd z toho. Lebo napríklad JA zákusky ale že vooobec nemusím. No a tu nastáva finta fň. Toto vám je taký zákusok, že chutí aj mne, aj všetkým mojim kolegovcom, takže sa odvážim tvrdiť, že ho odporúča 8 z 8 cukrárov + jedna pracovná sila v kancelárii. :D My sme si na ňom totiž tento týždeň dosť kvalitne ujíždeli. Dokonca tak, že som ho pre tú moju bandu bláznivú, cukrom posypanú, od krému zamachlenú robila hneď dvakrát. Tak ak chcete echt zákusok, ktorý nie je ani tak zložitý, ako mega efektný, poďte do toho!

Na snehový plát budete potrebovať:
6 bielkov
Štipku soli
1 PL citrónovej šťavy
300 g cukru
1 PL škrobu

Aby ste nechrúmali len tak vysušený sneh, budete chcieť asi aj krém:
6 žĺtkov
1 vanilkový lusk (alebo  vanilkový cukor)
5 lyžíc cukru
9 lyžíc škrobu
1 liter mlieka
250 g masla (izbovej teploty)
100 g bielej čokolády
1 PL rumu
1 čl instantnej kávy
150 g horkej čokolády
50 g kokosu
400 ml smotany na šľahanie
1 PL práškového cukru
1 čl instantnej kávy

Snehový plát je taká menšia záludnosť. Niekto sa ho bojí robiť doma, ale verte mi, keď to zvládnem ja... Moje štatistiky hovoria o nezvyčajnej obľube snehových zákuskov u slovenskej populácie. V práci idú snehové torty na dračku a keď som k nám do cukrárne priniesla moju snehovú roládu, poniektorí kolegovia ju hltali, akoby mesiac nejedli koláč. :D Sneh je neodhaleným a podceňovaným pokladom, ktorý sa rozhodne treba naučiť robiť doma. Takže šľahajte bielky s trochou soli do jemnej peny. Pridajte citrónovú šťavu a šľahajte, kým nevznikne sneh. Na trikrát pridajte cukor. Vyšľahajte tuhý, lesklý sneh (cca 3-4 minúty), do ktorého pridáte lyžicu škrobu, naposledy prešľahajte, kým sa škrob úplne nezapracuje do snehu. Následne sneh rovnomerne rozotrite na plech (približne 35x40 cm) vystlaný papierom na pečenie. Plát pečte v rúre predhriatej na 125 °C 80-90 minút. Upečený plát nechajte úplne vychladnúť. Žĺtky spolu s cukrom a dužinou z vanilkového lusku vyšľahajte na svetložltú penu. V troche mlieka (cca 200 ml) rozmiešajte škrob a pridajte k žĺtkom. Zvyšok mlieka (800 ml) nechajte zovrieť. Žĺtkovú zmes za stáleho miešanie postupne pridávajte do variaceho sa mlieka. Varte na strednej teplote, kým nevznikne hustý puding. Stále miešajte! Uvarený puding nechajte úplne vychladnúť.
Chladnutie trvá zväčša asi hodinku, takže máte čas upratať a pripraviť sa na skladanie koláča. Aby bol krém kompletný, treba  vyšľahať maslo na bielu penu. Pridajte vychladnutý puding a šľahajte, kým nevznikne hladký krém. Ten rozdeľte na dve rovnaké časti. Do jednej pridajte rozpustenú horkú čokoládu a kokos. Miešajte, kým sa všetky ingrediencie úplne nespoja. V lyžici rumu rozpusťte instantnú kávu a zmes pridajte do druhej polovice krému, spolu s spustenou bielou čokoládou. Zamiešajte. Vychladnutý snehový plát opatrne vyberte z plechu a dajte z neho dole papier. Rozkrojte ho na polovicu. Jednu polovicu natrite krémom z bielej čokolády a kávy. Naň položte druhý plát a rovnomerne rozotrite krém s horkou čokoládou a kokosom. Na vrch pridajte už len šľahačku vyšľahanú spolu s práškovým cukrom a instantnou kávou. Pred servírovaním nechajte zákusok min. 3 hodiny tuhnúť v chladničke. Ja viem, že niektorým z vás sa to môže zdať zložité, takžeak budete mať akékoľvek otázky, pokojne mi napíšte. Ale ozaj! Nie že budete machrovať, že veď to bude ľahké, potom sa niečo po*rbe a bude to na mňa. Lebo ja nechcem, aby ste boli nahnevaní. Ja chcem aby ste boli spokojní a hlavne obžratí z tejto neskutočnej lakoty! ;) 


Žiadne komentáre

Zverejnenie komentára

BACK TO TOP
Just Dare to Cook © - DESIGNED BY SMUK THINGS