Mrkvová tortička s medovým krémom

13.11.16

Pondelok: "Vau, tento týždeň budem menej pracovať a viac sa venovať domácnosti. Budem mať čas piecť a fotiť na blog. Budem chodiť na dlhé prechádzky so psom. Konečne si sadnem a naplánujem vianočné darčeky."
Nedeľa (o 7 dní neskôr): "Do riti, ja som nestihla odfotiť ani jeden koláč, čo som napiekla! Mala by som Filipovi dopriať nejakú maličkosť, lebo posledný týždeň varil, upratoval a venčil Foxie len on... A Vianoce? Tie počkajú. Veď je len polovica novembra. Hlavne, že som si pre seba kúpila tie krásne spoločenské šaty v Lindexe. Na ples... Na ktorý pôjdeme. Možno... Niekedy..."

Vitajte v mojom svete. Ešte šťastie, že sa sem tam v mojej hlave objaví na návšteve aj prezieravá, pragmatická Miša, ktorá vie, že JA, pravá, neschopná, chaotická a nezodpovedná Miša, budem často v úzkych a pre také prípady mám vždy jeden-dva recepty v zálohe. A dnes to nebude len tak nejaké hočo. Ale torta! ;)



Poďme na vec. Teda... Ak máte pripravené:
Na korpus
240 g hladkej špaldovej múky
2 čl prášku do pečiva
1 ½ čl mletej škorice
1 čl zázvoru
½ čl mletých klinčekov
½ čl soľ
250 ml olivového oleja
300 g trstinového cukru
Kôra z pomaranča
4 vajcia
300 g nastúhanej mrkvy
100 g kandizovanej citrónovej kôry

Krém
400 ml mlieka
1 Zlatý Klas Premium od Od. Oetkera
4 PL medu
1 vanilkový cukor
200 g masla

Formu na pečenie s priemerom 20 cm vymastite maslom a na dno uložte papier na pečenie. Zmiešajte múky a koreniny. Šľahajte olej s cukrom, kým sa nespoja. Pridajte kôru z pomaranča a postupne po jednom vajíčku. Do tejto mokrej zmesi pridajte suché ingrediencie a miešajte len kým nevznikne hladké cesto. Nakoniec ručne zapracujte nastrúhanú mrkvu a kandizovanú citrusovú kôru. Vylejte cesto do pripravenej formy a pečte v rúre predhriatej na 175 °C asi 50 minút (alebo kým špáradlo zapichnuté do stredu koláča nevytiahnete úplne čisté). Upečený korpus nechajte úplne vychladnúť a potom ho pozdĺžne rozrežte na tri rovnaké pláty.
300 ml mlieka, vanilkový cukor a med priveďte do varu. V ostatných 100 ml mlieka rozmiešajte Zlatý Klas, pridajte ho do vriacej zmesi a uvarte puding. Prikryte jeho povrch fóliou, aby sa nevytvorila „koža“ a nechajte úplne vychladnúť. Studený puding premiestnite do misy kuchynského robota a na miernych otáčkach ho prešľahajte. Potom za stáleho chodu postupne pridávajte 200 g masla nakrájaného na kocky. Keď miniete všetko maslo, zvýšte otáčky na maximum a šľahajte krém aspoň 2-3 minúty. Môžete pridať ešte trochu medu, aj sa vám zdá málo sladký. Nezabudnite však, že v piškóte je kopa cukru! Krémom rovnomerne naplňte pripravené piškóty. Malo by ho byť dosť aj na obtretie vašej torty. Hotovú tortu nechajte aspoň hodinu tuhnúť v chlade. 
Ja si myslím, že táto torta by mala uspokojiť každého. Je jednoduchá, super šťavnatá, samozrejme fantasticky chutí! Tak dajte vedieť, či ste si na nej zmľasli tiež! ;) 



Žiadne komentáre

Zverejnenie komentára

BACK TO TOP
Just Dare to Cook © - DESIGNED BY SMUK THINGS