DS - Jablkový perník s pudingom

19.4.16

V nedeľu popoludní mi niekto zrušil dohodnuté stretnutie. A tak som ostala doma a zrazu som mala čas a chuť na koláč. Filip mal len dve požiadavky - nech je jablkový a s pudingom. Popis presne sedí na môj jablkový mrežovník, ale na ten je potrebné lístkové cesto. Takže som musela improvizovať. Vznikol bláznivý jablkovo-pudingový perník. A ku podivu je aj bláznivo dobrý. 


Potrebujete len pár ingrediencií:
250 g hladkej múky
2 čl kypriaceho prášku
2 čl perníkového korenia
štipku soli
5 vajec
200 ml oleja
150 g trstinového cukru
150 ml 33% smotany na šľahanie
2 jablká
1 puding a mlieko na jeho prípravu

Uvarte puding. Najlepšie taký, čo sa hodí k perníkovej a jabĺčkovej chuti. Karamel, vanilka, smotana... Návod nájdete na obale, len miesto pol litra mlieka použite len 400 ml. Uvarený puding nechajte chladnúť. Vo veľkej mise skombinujte múku, prášok do pečiva, perníkové korenie a soľ. V inej mise spolu vyšľahajte vajcia s olejom a cukrom do svetlej peny. Vsypte polovicu sypkej zmesi a premiešajte. Prilejte šľahačku a zvyšok múky a vymiešajte hladké cesto. Vylejte polovicu cesta do papierom vystlanej formy. Nasleduje vrstva pudingu. Potom na tenké plátky nakrájané jablko a zvyšok cesta. Na vrch poukladajte tenké plátky jabĺčka, potrite ich medom, alebo javorovým sirupom a dajte piecť do rúry predhriatej na 175°C na 40 minút. Hotový sladký chlebík nechajte 10 minút chladnúť vo forme, potom ho vyberte, poprášte cukrom a poriadne sa nadlábnite! ;) 
Upgrade: Ak chcete trochu ozvláštniť puding, urobte si ho z voňavého mlieka, ako ja. Mlieko na puding som najprv spolu s vanilkový luskom, 5 podrvenými klinčekmi, jedným badiánom a malou smietkou rozmarínu  zohriala na nízkej teplote pod bod varu. Nechala úplne vychladnúť/vylúhovať, precedila a potom z tohto "vývaru" pripravila obyčajný smotanový puding. Až nato, že teraz už bol úplne neobyčajný.




Žiadne komentáre

Zverejnenie komentára

BACK TO TOP
Just Dare to Cook © - DESIGNED BY SMUK THINGS