Kváskové bagety

24.1.21

Nuž teda vitajte späť, kamaráti! U mňa na blogu. Mala som pripravený predslov o tom, kde som bola a čo som robila a prečo som neblogovala, ale koho by to vlastne zaujímalo. Vy ste tu predsa kvôli maškrtám! Na Instagrame a Facebooku som vás nalákala na kváskové bagety. Chrumkavé, vypečené, nabobtnané do nepríčetna. Ráno zamiesite, večer chrúmete. Tak nakŕmte svoje kvásky, ideme na to!

Rozkvas :

30g hladkej pšeničnej múky
30g vlažnej vody (izbovej teploty)
15g aktívneho kvásku

Cesto na 2 bagety:

300g hladkej pšeničnej múky
50g hladkej celozrnnej špaldovej múky
225ml vlažnej vody
75g rozkvasu
8g soli

Večer zmiešajte múku, vodu a kvások. Nechajte na linke zrieť približne 10 hodín. Ja tento krok robím hlavne preto, že mám žitný kvások a chcem, aby si zvykol na pšenicu. Ak máte kvások pšeničný, alebo špaldový, predpokladám, že stačí, ak ho večer nachováte, aby bol ráno pripravený do cesta.

Ráno skombinujte múky s vodou a miešajte, kým vznikne kompaktná masa. Uložte cesto do misky, prikryte fóliou a nechajte hodinu a pol odpočívať. Po hodine a pol pridajte do misy rozkvas (alebo 75g vášho aktívneho kvásku) a mokrými rukami ho zapracujte do cesta. Mokré prsty zabárajte do cesta a stláčajte ako plastelínu za starých škôlkárskych čias. Rozkvas sa postupne začne v ceste strácať, vtedy je správny čas pridať soľ, znovu poriadne namočiť ruku a rovnakým spôsobom ju vmiesiť do cesta. Ku koncu cesto už len naťahujte a prekladajte, kým nevznikne hladká guľa. Nie je potrebné žiadne vášnivé miesenie, len aby boli všetky ingrediencie rovnomerne zapracované. Celá táto aktivita netrvá viac ako 10 minút. Následne cesto znovu prikryte fóliou a nechajte odpočívať. Po 45 minútach cesto jemne ponaťahujte a poprekladajte od krajov do stredu. Toto zopakujte celkom 3x, vždy po 45 minútach. Po treťom preložení by malo byť cesto elastické a jemné. Vytvarujte z neho úhľadnú guľu, prikryte a môžete naň na dve hodinky úplne zabudnúť. Vykysnuté cesto vyklopte na pracovnú dosku, rozdeľte ho na dve rovnaké časti a vytvarujte z nich dva bochníky. To, ako bagety tvarovať je veľmi ťažko opísať slovami. Preto vám pripájam VIDEO z youtube , podľa ktorého som sa to naučila ja. Je síce v angličtine, ale ak budete od 10tej minúty mladému mužovi pozorne sledovať ruky, hneď vám bude jasné, ako na to. Potom ako bagety vytvarujete a uložíte do výdatne pomúčenej utierky, čaká nás posledné hodinové kysnutie. Po cca pol hodine dajte na dno rúry menší pekáč, zapnite ju na 250-270°C (proste ako to len najviac ide) a nechajte rozpaľovať aspoň 30minút. Bagety jemne preložte vedľa seba na plech, vrch narežte tromi zvislými zárezmi. Po ruke majte pripravený pohár horúcej vody. Otvorte rúru, vložte do nej plech s bagetami, veľmi svižne nalejte horúcu vodu na rozpálený pekáč na dne rúry a rýchlo ju zatvorte, aby vám ušlo čo najmenej vzniknutej pary. Teplotu znížte na 240°C a pečte 20 minút.

Z rúry by ste mali vybrať dve do hneda vypečené, krásne nafúknuté bagety. Keď poklopete po spodku, odpovie vám dutá ozvena. Položte ich na mriežku a nechajte ich vychladnúť. Budú vás lákať. Oooo, áno, kvások vie tak krásne spievať. Každý, kto už počul, ako chrumkavá kôrka jemne puká a praská, vábi vás, ako siréna, mi dá za pravdu. Ale verte mi, v záujme vášho bruška, počkajte aspoň hodinku.

Dobrú chuť!

Žiadne komentáre

Zverejnenie komentára

BACK TO TOP
Just Dare to Cook © - DESIGNED BY SMUK THINGS